Metsaveoautod – Rootsi nägu ja Eesti tegu

Viio Aitsam, Maa Elu:

Kui maanteel metsaveoauto vastu tuleb, on see kõige sagedamini Scania või Volvo. Vaid asjatundja silm eristab, kas pealisehitus on paigaldatud Võhmas, Viljandis või Lätimaal. Kolm ettevõtet on Eesti metsaveoautode põhilised pealisehituste paigaldajad ja väiksem osa tuleb sekka üksikutelt väiketegijailt.

Võhmas on metsaveoautosid komplekteeritud sellest ajast, kui OÜ Prenton ostis kuus aastat tagasi Võhma vana katlamaja ja ehitas selle oma töökojaks ringi. Siin käib nüüd nii oma metsamasinate hooldus kui ka uute metsaveoautode (ka haagiste) kokkupanek vastavalt tellija soovile.

Ettevõtte omanik Ago Vingissar räägib, et on eelistanud suurte arenguhüpete asemel järjepidevat sammsammulist edasiminekut. Siia juurde käib, et suuri reklaamikampaaniaid ei tehta ja suuri riske ei võeta. Tootmismaht on aga nüüdseks selline, et tänavu esimest aastat pannakse Võhmas valmis saanud metsaveomasinatele külge oma firma nimest tuletatud kaubamärk Premaster.

Põhimõtteliselt käib asi nii, et auto ostja otsib endale kohe välja ka selle, kes masinast metsaveoauto teeb. Toob alusauto töökotta, kus sellele paigaldatakse metsaveo vaheraam, tugipostid, tõstuk ja kogu hüdraulika. Ago Vingissar seletab, et eri tegijad teevad seda igaüks isemoodi. Näiteks Viljandis tegutsev AS Vilvo Auto, soomlaste Alucari pealisehituste esindaja Eestis, paigaldab autole Alucari pealisehituse. Lätlaste OÜ (läti keeles SIA – sabiedrība ar ierobežotu atbildību) Metsatek paigaldab oma pealisehituse, mille ta on ka standardsena välja töötanud, kuna see firma turustab pealisehitust ka eraldi komplektina.

Loe täismahus artiklit Maa Elu lehelt.

0Shares