Biolisandiga kütus nõuab saemehelt erilist tähelepanu

Saemeeste seas armastatud bensiin oktaanarvuga 95 sisaldab alates maikuust biolisandit, mis võib küll loodust säästa, aga on ära rikkunud nii mõnegi väikemootoriga tööriista, kirjutab Metsaleht.

Biolisandi kasutamine tuleneb Euroopa Liidu direktiividest ja nende mõte on vähendada transpordisektori heitmeid. Mõjust metsasektorile ja teistele elualadele, kus kasutusel väikemootoreid, pole aga kusagil juttu.

Bioetanool, kui see paaki seisma jääb, eraldub seismisel bensiinist ja seob endaga õhus leiduvat vett. Seetõttu oksüdeeruvad karburaatorid ning etanool võib muuta hapraks ka kütusevoolikud.

Tagajärg on see, et tehnika vajab karburaatorite läbipesu või vahetamist, kütusepaagid saavad kahjustada ja halvemal juhul võib ka mootor kokku joosta.

Metsameeste jutust ilmneb, et nii mõnedki saed ja võsalõikurid on juba üles öelnud, kuigi need on pidevas kasutuses ja kütus paaki seisma ei jää.

“Saed undavad meil hommikust õhtuni,” ütleb palkmajaehitaja Janek Sakkis. “Olen juba kaotanud kolm saagi, üks neist oli tuttuus. Elektroonilise karburaatoriga mudelid lähevad kohe läbi. Kui tavalisest bensiinist 95 ja Stihl Ultra õlist segu oli nädala kanistris seisnud, hakkasid asjad juhtuma. Nüüd kasutan spetsiaalbensiini.”

Viimast polegi nii lihtne hankida – tavalisest tanklast seda ei saa ja vahepeal olid laod üldse tühjaks müüdud.

Peamine mure on aga see, et spetsiaalne alkülaatbensiin maksab 4 eurot liiter või rohkemgi, samas kui 95 saab tanklast kätte veidi vähem kui 1,40 euro eest. See tähendab, et saetööde omakulud kütuse osas kasvaksid ligi kolm korda.

Teine võimalik lahendus on kasutada oktaanarvuga 98 bensiini, kuhu biokomponenti ei lisata. Paraku on ka see 95st kallim ning maapiirkondade tanklates seda ei müüdagi.

Seega biolisand metsameeste tööd päris võimatuks ei muuda, küll aga tuleb teha suuremaid kulutusi ning kütusekäitlemisele rohkem tähelepanu pöörata.

Loe edasi Maalehe metsalehest.

 

1Shares