Kummina veniv kaubik veab küttepuid

VIRUMAA TEATAJA, Toomas Herm: Toimetusse pöördus üks pahane kodanik, kes oli just kummina veniva punase kaubikuga sõitvatelt puudemüüjatelt tüssata saanud.

Naine tunnistas, et Virumaa Teatajast kuulutusi lugedes jäi pilk peatuma soodsal pakkumisel, mis kauples lepa- ja kasepuudega. Rakvere piires oli vedu tasuta.

Naine helistaski antud numbril ja tellis kümme ruumi poolemeetriseid saetud ja lõhutud lepapuid. “Lahkelt lubati see kogus kohale tuua juba järgmise päeva õhtul kella viie paiku,” jätkas naine.

Määratud ajal aga puukoormat ei saabunud. Poolteist tundi hiljem helistas naine uuesti ja siis lubati kella kaheksaks kindlasti koormaga kohal olla. Tuldi alles kella kümneks.

Kaubikut Ford Transit nähes avaldas ostja imestust, et kuidas nii väikesesse kaubikusse kümme ruumi puid mahub. Samas selgus, et ruumi jääb veel ülegi. Nimelt hüppas tagumiste uste avanedes kaubikust välja üks mees, kes asus kähku puid sõidukist välja loopima.

Samal ajal märkas ostja, et tellitud poolemeetriste halgude asemel olid tunduvalt lühemad puud. Arupärimisele vastati taas viisakalt, et eks mõni jupp juhtu ka lühem olema.

Kui ostja lubas puud järgmiseks päevaks riita laduda ja üle mõõta, hakkasid müüjad kauplema. Lubati võimalik puuduolev kogus kasepuudena tuua.

Pärast riita ladumist ja mõõtmist selgus, et kaubikus oli kümne ruumi asemel 6,5 ruumi puid.

Katsed telefonitsi lahkeid ja viisakaid müügimehi kätte saada jooksid järjekindlalt liiva. “Telefon oli välja lülitatud ja kõik püüdlused tulutud,” nentis naine.

“Vanurid, olge väga ettevaatlikud. Mina lootsin, et saan oma küttepuud hinnaga 29 ­eurot ruumimeeter, maksin aga ligemale 50 eurot ühe ruumimeetri eest. Olen kindel, et mina ei ole mitte esimene ega viimane, keda punase Fordi kaubiku meeskond on petnud või seda veel teha kavatseb,” hoiatas naine.

Ja tal oli õigus. Virumaa Teatajale on teada vähemalt viis inimest, kes umbes analoogse skeemi tõttu on pidanud puudemüüjates pettuma. Jääb mulje, et müüjad otsivad just vanu inimesi, lootes, et nemad ei saa pettusest aru.

Üks ohvritest, kes samuti nõustus, et viisakalt käituvad noormehed püüavad oma ohvreid just vanemate inimeste seast, pöördus tarbijakaitsesse. Sealt vastati, et olukord ei ole üheselt võetav. “Mitte mingeid reegleid küttepuude koguse mõõtmiseks ei ole kehtestatud,” öeldakse vastuses.

On kahte sorti mõõtmisviise. Müüjad arvestavad mahtu tavaliselt puistes olevate puude mahu järgi. Kui ostja laob need korralikult riita, siis kindlasti on küttepuude maht väiksem, sest riit mahutab puid rohkem kui puistes hunnik.

“Kummagi mõõtmisviisi kohta ei saa öelda, et see on ­õige või vale,” seisab tarbijakaitse vastuses. Sestap soovitataksegi enne ostu müüjaga selgitada, kuidas toimub puude mahu arvestus.

Kui vaidluse lahendamine ei ole suulise kaebuse alusel võimalik, peab ostja esitama selle kauplejale kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis. Kaupleja on kohustatud sellele vastama 15 päeva jooksul ja teavitama võimalikust lahendusest.

Kui määratud aja jooksul ei ole kauplejal võimalik kaebust lahendada, peab ta kliendile kirjalikult teatama ja viivitust põhjendama.

Kaupleja on kohustatud tarbija nõude rahuldamata jätmist või osalist rahuldamist põhjendama.

Kui kaupleja pole tähtaegadest kinni pidanud või vastus tarbijat ei rahulda, on tarbijal õigus esitada kirjalik kaebus tarbijakaitseametile.

Kui tarbijakaitseametil ei õnnestu kauplejaga lahendit saavutada, siis võib tarbija edasi pöörduda tarbijakaitseameti juures tegutseva tarbijakaebuste komisjoni poole.

Tarbijakaebuste komisjon on tarbija ja kaupleja vahelisi vaidlusi lahendav sõltumatu institutsioon.

“Samuti selgitame, et tarbijakaebuste komisjonil on õigus kaebuse menetlemine lõpetada, kui kaebuse lahendamine lisatud tõendite alusel ei ole võimalik, kuna nõuab põhjalikku uurimist ja tunnistajate ­ärakuulamist,” kirjutatakse tarbijakaitse vastuses kannatanule.

Kaebuste läbivaatamine on küll tasuta, kuid vaidlevate poolte nõusolekul on tar­bi­jakaebuste komisjonil õigus tellida vaidlusaluse kauba või teenuse eksperdihinnang. ­Kulud kannab komisjoni ­ot­susega kaotajaks jäänud pool. “Milliseks võib osutuda ka ­tarbija,” hoiatatakse vastuses.

Kui aga tarbija väljub vaidlusest võitjana, ei ole asi kaugeltki veel lõppenud.

“Tarbijakaebuste komisjoni otsuste täitmiseks ei saa kasutada sundi, vaid selle täidab kaupleja vabatahtlikult,” jätkatakse vastuses. Kui kaupleja komisjoni otsust ei täida, võib tarbija sama vaidluse lahendamiseks pöörduda hagiavaldusega maakohtusse.
 

 

0Shares