Riik tahab anda 3400 km kõrvalteid kohalikele omavalitsustele

eramets, külmunud maa, metsatee

Riik kaalub 3400 kilomeetri kõrvalmaanteede üleandmist kohalikele omavalitsustele, vahendab ERR. Majandusministeeriumis küpsev teedevõrgu korrastamise kava näeb ette, et maanteeamet loobub pea viiendiku riigiteede hooldamisest. Mitu kohalikku omavalitsust on plaani vastu, kartes, et see põlistaks kruusateed.

Eesti teedevõrgu kogupikkus on ligi 59 000 kilomeetrit. Sellest pea kolmandik on erateed ja sinna alla kuuluvad ka riigimetsa majandamise keskuse (RMK) hallatavad metsateed. 28 protsenti ehk 16 600 kilomeetrit on riigiteed ja suurim osa ehk 41 protsenti teed, mille korrashoiu eest vastutavad kohalikud omavalitsused, vahendas “Aktuaalne kaamera”.

Suurem osa, pea kolmveerand riigiteedest on kõvakattega ehk 72 protsenti põhimaanteedest on asfaltteed ja vaid 28 protsenti ehk 4700 kilomeetrit on kruusateed.

Seevastu on juba täna kohalike omavalitsuste hallata üle 17 200 kilomeetri kruusateid ja vaid 27 protsenti kohalikest teedest on kõvakattega.

Plaan, mis alles ootab valitsuse kinnitust, annab kõige enam riigiteid üle Saaremaa vallale – 309 kilomeetrit. Ligi 150 kilomeetrit teid läheb veel Valga ja Rõuge vallale ja üle 100 kilomeetri teid lisaks oleks edaspidi Järva, Märjamaa, Hiiumaa ja Jõgeva valla hooldada. Suur osa neist on kruusateed.

“Kokku see maht, millest me räägime, on 3400 kilomeetrit ja seitse miljonit eurot, mida riik plaanib kohalikele omavalitsustele anda juhul, kui kohalikud omavalitsused tahavad need teed üle võtta,” rääkis riigihalduse minister Janek Mäggi.

Ministri hinnangul on selline samm kohalikele omavalitsustele kasulik, sest siis nad saavad ise otsustada, millist teelõiku tahavad eelisjärjekorras korda teha.

Valitsus eraldaks omavalitsustele teede hooldamiseks 2000 eurot ühe kilomeetri kohta. See raha katab küll hoolduse, aga mitte investeeringud, mis tähendab, et kruusateede panek asfaldi alla võib olla võimatu.

Omavalitsustes nenditakse, et praeguse rahastusmudeliga ei olda võimelised teid kõvakatte alla viima ning teede riigilt üle võtmisega ei kiirustata.

Loe edasi ERR portaalist.

0Shares