Saarde vald toetab tselluloositehase ehitamisvõimaluste uurimist

noorendik, noor mets, valgustusraie, hooldusraie, metsahooldus

ERR.EE:

Tselluloositehase rajamiseks Saarde vallavolikogult riigi eriplaneeringu algatamise luba ootavad Est-For Investi investorid Aadu Polli ja Margus Kohava selgitasid volikogu koosolekul asjaolusid, miks nad tehast just Saarde valda rajada tahaksid ja mida see endaga kaasa tooks.

Investorid rääkisid, et planeeritava tehase eluiga on umbes 40 aastat, seejärel võidakse see ehitada ümber millekski muuks.

Kindlust tehase rajamiseks peaks kohalikele andma see, et teised ümberringi teevad kogu aeg selliseid tehaseid ehk sakslased, soomlased, austerlased jt. Tselluloositehas on mujal tüüpiline puidu väärindamise viis – seda tahakse rahulikult, nende tehaste kõrval elatakse, ehkki need nõuavad kohalikelt teatavaid kompromisse, nt logistika või teedeehituse asjus.

“Kui teised suudavad leida lahendusi, siis miks me ei suuda? Mets meil kasvab,” ütles Aadu Polli Saarde vallavolikogu ees. “Tuleks leida lahendus, mis sobiks meie keskkonda nii, et me ise sellega rahul oleks.”

Polli rõhutas, et tehaks projekteeritakse uuringute käigus – kõik täpsed numbrid selguvad uuringute käigus. Uuringud ise võtavad kolm-neli aastat, alles seejärel hakatakse kaaluma tehase rajamist – praegu tehaserajajad seda vallalt ei küsigi, üksnes uuringute lubamist. Paraku on riigi eriplaneering ainus viis, kuidas seda teha ning nad paluvad selleks valla luba.

“Kui praegu viiakse ühe euro eest välja, siis tulevikus hakatakse välja viima viie euro eest,” piltlikustas Polli puiduväärindamise tulemust, millest suur osa jääb riigile, k.a loodavad töökohad.

Saarde valla kasuks räägib Põhja-Läti ja Rail Balticu lähedus – viimase trassi mööda saaks transportida magevett ning heitvee saaks suunata Liivi lahte. See tagaks konkurentsivõimelise tehase ehitamise, juhul kui keskkonnauuringud seda ka võimaldavad. Ilma Rail Balticuta aga Saarde vald kõne alla ei tuleks – seda taristut on tehase jaoks vaja.

Ka Pärnu sadama lähedus tuleb tehasele kasuks – toorainet saaks naabermaadest ka meritsi tuua või siis väärindatud puit juba sadama või raudtee kaudu laiali vedada.

Loe edasi ERR uudisteportaalist või vaata Aktuaalne Kaamera uudislõiku:

 

0Shares